Legaltech-bolaget Kliently gör det ännu enklare att boka juridisk rådgivning. Utöver bokning via appen lanseras nu möjligheten att boka videomöten direkt på webben, en efterlängtad funktion som förenklar för både privatpersoner och företag att snabbt få kontakt med en jurist, oavsett var man befinner sig.
– Målet med Kliently har alltid varit att sänka trösklarna till juridisk hjälp. Nu erbjuder vi rådgivning både via appen och webben, så att alla kan välja det sätt som passar dem bäst, säger Nadja Hatem, VD och medgrundare, Kliently.
Via Klientlys nya webbokning kan användare boka korta möten på 15 minuter för snabba frågor, eller längre konsultationer på 30 eller 60 minuter för mer komplexa ärenden, såsom att gå igenom avtal, formulera uppsägningar eller fylla i viktiga blanketter. Priserna är fasta och tydliga från start, vilket eliminerar risken för oväntade kostnader.
– Genom webbokningen kan vi hjälpa våra kunder snabbt, oavsett var de befinner sig. Många uppskattar att det går så smidigt att boka ett möte utan krångel, särskilt när det handlar om juridiska frågor som inte kan vänta, säger Anastasia Martin, jurist hos Kliently.
Klientlys app finns kvar som ett fullmatat alternativ för den som vill ha tillgång till hela sin juridiska kontakt på ett ställe. Och för företag som använder Klientlys företagsabonnemang gör webbokningen det extra enkelt att boka in sina rådgivningstillfällen. Oavsett om det handlar om arbetsrätt, avtal eller uppsägningar kan företagen snabbt säkra ett möte med rätt jurist – direkt via webben.
– Det handlar om att möta våra användare där de är. Vissa föredrar appen för att ha allt samlat, andra tycker att webben känns enklare. Oavsett väg ska juridisk rådgivning kännas trygg, lättillgänglig och anpassad efter användarens behov, säger Nadja Hatem, VD och medgrundare, Kliently.
Priserna för webbokade konsultationer är fasta och tydliga: 495 kr för 15 minuter och mellan 1 050–2 100 kr för längre möten, beroende på tidslängd.
Vill du kontakta Kliently för frågor eller intervju?
Mejla Nadja Hatem hos Kliently på nadja@kliently.se.