Nu kan du betala för juridisk hjälp med Klarna

Klarna nyhetsbild

“Juridisk hjälp måste efterlikna moderna betallösningar – annars är den inte tillgänglig för alla”

Legaltech-bolaget Kliently lanserar nu möjligheten att betala juridiska tjänster med Klarna. Kunder kan därmed välja att betala direkt, senare, eller delbetala – precis som i vanliga e-handelstjänster. Målet är att juridisk rådgivning ska vara lika enkel, trygg och tillgänglig som andra digitala tjänster människor använder i sin vardag.
– Juridisk hjälp måste efterlikna moderna betallösningar – annars är den inte tillgänglig för alla. Om vi på allvar vill att fler ska kunna ta juridisk hjälp, måste vi också sänka trösklarna till att betala för den, säger Nadja Hatem, VD och medgrundare, Kliently.

Inom e-handeln är användarvänlighet, transparens och flexibla betalningslösningar en självklarhet. Men i den juridiska branschen dominerar fortfarande tunga processer, höga engångskostnader och snårig kommunikation. Det vill Kliently förändra.

–  I dag förväntar sig människor att det ska gå snabbt att förstå vad man betalar för, kunna välja hur man vill betala, och att man ska kunna agera direkt från mobilen. Därför måste också den juridiska branschen anpassa sig till människors digitala vardag – annars riskerar vi att viktiga rättigheter inte utnyttjas, säger Nadja Hatem, VD och medgrundare, Kliently.

Kliently kombinerar juridik med modern teknik för att erbjuda smarta, flexibla och prisvänliga lösningar. Kunder kan anlita Klientlys jurister i ärenden, boka kortare rådgivningar när de snabbt behöver prata med en jurist, skriva avtal antingen själva via Klientlys avtalstjänst eller tillsammans med en jurist, och boka videomöten – oavsett var i världen de befinner sig. Rådgivningen erbjuds även på flera olika språk för att möta fler människors behov.

Att juridisk hjälp nu kan betalas med Klarna innebär att kunder inte längre måste välja mellan att få hjälp eller hamna i ekonomisk stress. Kliently har länge sett hur kostnader kan vara ett hinder som gör att människor väntar för länge eller avstår helt från att söka hjälp.

– Alla har inte tiotusentals kronor tillgängliga för att anlita en jurist. Många vänder sig istället till snabblån med orimliga räntor – eller väljer bort juridisk hjälp helt. Genom Klarna kan våra kunder känna sig tryggare: de kan få hjälp när behovet uppstår och själva välja hur de vill betala, säger Nadja Hatem, VD och medgrundare, Kliently.


Vill du kontakta Kliently för frågor eller intervju?
Mejla info@kliently.se